söndag 18 maj 2014

POTATISSALLAD MED ÖRTER


SUPERGOD SALLAD






Den här potatissalladen passar att göra om man tröttnat på den krämiga köpta varianten.
Basen är strimlad vitkål och kokt skivad potatis. Övriga ingredienser är gul lök, vitlök, dragon och körvel tillsammans med olja, vinäger, salt och peppar. Man kan ta i de örter man har i trädgården t.ex. gräslök och oregano.
Jag har ändrat lite från originalreceptet som jag fått av en fd. kollega.
Potatissalladen är glutenfri och lactosfri. Brukar vara en favorit för min vegankompis.



Körvel är en speciell örtkrydda, smakar lite beskt, nästan. I salladen ovan är den dock mycket god. Vi har en rejäl planta som överlevt kalla vintrar. De andra örterna vi hade har dött ut, jag stukade oregano och dragon för hårt, tyvärr. De hade brett ut sig och jag klippte ner och grävde upp en del.
Kanske sätter jag nya plantor. Har även haft basilika men den klarar inte att övervintra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar