söndag 28 december 2014

NY VIRKNING PÅ GÅNG


Juldagarna är ju över men jag hann att starta ett projekt i julfärger.
Det ska bli rejäla grytlappar.


Jag har gjort lite olika grytlappar under hösten också. Kan visa dem här vid något tillfälle.
Grytlappar har man alltid användning för. Denna modell har jag fått av min faster en gång för 20 år sedan ungefär. De håller än. Nu är min faster borta sen knappt ett halvår. Hon blev 100,5 år.
Hon tyckte om att väva trasmattor och att virka grytlappar. Kanske tyckte hon om annat handarbete också som inte jag vet om. När hon flyttade till servicehus, 93 år gammal tror jag, slutade hon för ingen annan gjorde något. Det var synd. Jag kunde ju ha tänkt på att åka dit med garn och virknål, jag som vet hur roligt det är att skapa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar