måndag 29 december 2014

VIRKNING MOT VÅREN, ROSA BAKELSE



Nu känner jag att jag längtar efter vår och sommar. Blommor och färger längtar jag efter.
Måste lägga in en bild på en härlig bakelse.


Det är så kul att göra dessa bakverk i olika färger, tröttnar aldrig. Fatet har jag köpt på Not Quite i Dalsland. Det kanske jag skrivit om tidigare?

Nu har jag tabbat mig och tappat fatet när jag plockade fram julsakerna. En glasskål och keramikfatet åkte ihop och en bit av keramikfatet lossnade.

Det går troligen att limma ihop. Kruxet är bara att jag inte hittar biten som lossnade. Den åkte i en påse eller for iväg så jag kan inte hitta den. Det var inne på mitt lilla syrum och där inne har jag väldigt mycket saker och påsar. Måste leta vidare, vill ha det framme efter jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar