söndag 20 juli 2014

FINA BLOMMOR....

Jag fortsätter att visa blommor, det är ju säsong för dem. Igår kväll var jag ute och fotograferade.
Den lila dahlian är nu fullt utslagen. Rund som en boll är blomman.
Jag har strött salt runt de två krukor jag har på altanen för sniglarna äter på blommorna. En stor knopp låg på brädorna och en annan hängde livlös. Jag tror att saltet har hjälpt lite. Sniglarna kryper alltså upp på altanen på natten och fortsätter upp i växterna och så hinner de ner igen före vi vaknar. Jag trodde att sniglar var långsamma.

Bolltisteln är nu fullt utslagen. Den är så vacker.

För att kunna lägga ut bilder här måste jag ha google+. Alla foto går därigenom och för vissa får jag en notis om att en specialeffekt är gjord. Mina prästkragar och solögon fick en sådan specialeffekt .
Blommorna har jag en gång fått av min mor, hon delade perenner och gav mig några sorter. Dessa har stått kanske 15-20 år på samma ställe och håller sig vid liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar