söndag 20 juli 2014

KALAS, ROSOR OCH FINPORSLIN


Igår var det kalas hos äldsta dottern. Vi blev bjudna på god mat och trevligt sällskap.
Födelsedagen är egentligen idag men vi firade en dag innan.


I trädgården hos dottern med pojkvän finns många olika sorters rosor. Jag har fotograferat vid några tillfällen och rosorna är mycket vackra.

                                     

Kaffet tog vi i trädgården och jag fick känslan av sommarkalas som förr. Hos grannen på Elfvik var vi på sommarkalas på verandan i juli. På altanen satt vi och såg ut över älven och tittade på båtar. 
Vi fick alltid jordgubbstårta och de vuxna drack kaffe i Blå Blomkoppar. Jag tyckte att porslinet var så fint och tycker det än. Har samlat till en egen sevis.


Här är servisen fotograferad på en duk som min mormor virkat, bara nostalgi.
Tant Maja och farbror Victor hade en annan modell på kopparna men den tillverkas inte nu.
Jag har både kaffeservisen och matservisen i denna serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar